Informatii utile
Anexa la contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice ……. din …….. Calatorul/reprezentantul calatorului, domnul/doamna ………………………………………….., domiciliat/domiciliata in ………………………………………………………………………….a fost
ofertat cu urmatoarele:
Declara ca Agentia de turism organizatoare TABERE LA TARA, respectiv societatea SC PROVOC JOACA SRL, cu sediul cu sediul în București, str. Cernişoara nr. 46, bl. P 18, sc. 2, et. 4, ap. 28, Sect. 6, inregistrata in Registrul Comertului sub nr J40/17532/2017 , tel.0754331215, e-mail dragos@taberelatara.ro titular al licentei de turism nr. 2536 / 01.03.2022, i-a facut, inainte de incheierea contractului de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, informarea de mai jos si i-a transmis toate celelalte date necesare pentru incheierea contractului in deplina cunostinta de cauza, dupa cum urmeaza: Combinatia de servicii de calatorie pusa la dispozitia dumneavoastra este un pachet in intelesul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin urmare, veti beneficia de toate drepturile UE care se aplica pachetelor. Societatea SC PROVOC JOACA SRL in calitate de Agentie de turism organizatoare, va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu. In plus, conform legislatiei, societatea detine protectie pentru a va rambursa platile si, in cazul in care transportul este inclus in pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastra in cazul in care devine insolventa.
Drepturi principale in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018:
– calatorii primesc toate informatiile esentiale privind pachetul anterior incheierii contractului privind pachetul de servicii de calatorie – exista intotdeauna cel putin un comerciant care raspunde pentru executarea corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in contract
– calatorilor li se pune la dispozitie un numar de telefon de urgenta sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legatura cu agentia de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
– calatorii pot transfera pachetul unei alte persoane, in urma unei instiintari efectuate in mod rezonabil si eventual a platii unor costuri suplimentare, in conditiile stabilite in acordurile incheiate de PROVOC JOACA cu furnizorii sai.
– pretul pachetului poate fi marit numai daca cresc costurile specifice (de exemplu, preturile carburantilor) si daca acest lucru este prevazut in mod expres in contract, si in orice caz nu mai tarziu de 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care cresterea pretului este mai mare de 8% din pretul pachetului, calatorul poate inceta contractul. In cazul in care agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul de a creste pretul, calatorul are dreptul la o reducere de pret daca apare o scadere a costurilor relevante.
– calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare si pot obtine rambursare in cazul in care oricare dintre elementele esentiale ale pachetului, altul decat pretul, s-a modificat in mod semnificativ. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, comerciantul raspunzator de pachet anuleaza pachetul, calatorii au dreptul la rambursare.
– calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, inainte de inceperea executarii pachetului, in circumstante exceptionale, de exemplu in cazul unor probleme grave de securitate la destinatie care sunt susceptibile de a afecta pachetul in plus, calatorii au posibilitatea de a inceta contractul in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului, in schimbul achitarii unei penalitati de incetare adecvate si justificabile.
– in cazul in care, dupa inceperea executarii pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite calatorului servicii alternative corespunzatoare, fara a implica plata unor costuri suplimentare. Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, in cazul in care serviciile nu sunt executate in conformitate cu contractul si acest fapt afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar agentia de turism organizatoare nu remediaza problema.Calatorii au de asemenea dreptul la o reducere a pretului in cazul in care serviciile de calatorie nu sunt executate sau sunt executate in mod necorespunzator.
– agentia de turism organizatoare trebuie sa ofere asistenta in cazul in care calatorul se afla in dificultate.
– in cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa, platile vor fi rambursate. In cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa dupa inceperea executarii pachetului, iar transportul este inclus in pachet, repatrierea calatorilor este garantata. Agentia de turism organizatoare TABERE LA TARA are polita de asigurare pentru caz de insolvabilitate, seria IF-i Nr. 3384/01.02.2022 valabila pana la data de 01.02.2023 emisa de catre Societatea GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA cu sediul in str. Emil Garleanu nr.11, Bl. A8,Ap. 49, sector 4, Bucuresti, tel. +40 213217428, e-mail office@gerroma.ro. Documentele sunt afisate si pe pagina web a agentiei de turism TABERE LA TARA, (www.taberelatara.ro).Calatorii pot contacta aceasta entitate sau, dupa caz, autoritatea competenta – Ministerul Turismului – Adresa: Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti, Telefon: 004 021 303 78 37, Fax: 004 021 303 78 93, email: registratura@mturism.ro, in cazul in care anumite servicii sunt refuzate din cauza insolventei agentiei de turism organizatoare. In sensul prezentului formular prin agentie de turism organizatoare se intelege agentia de turism organizatoare stabilita pe teritoriul Romaniei sau agentia de turism intermediara stabilita pe teritoriul Romaniei, care cumpara in mod direct pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este stabilita in Romania, dupa caz, conform art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018. In cazul prevederilor referitoare la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din Romania, dupa caz. Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 este accesibila pe site-ul web: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233.
Deasemenea, turistul a primit de la Agentia de turism organizatoare si urmatoarele informatii:
- a) Principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie:
– destinatia (destinatiile) calatoriei, itinerariul si perioadele sejurului, cu datele corespunzatoare si, in cazul in care cazarea este inclusa, numarul de nopti incluse, mijloacele de transport, caracteristicile si categoriile acestora, locurile, datele si orele de plecare si de intoarcere. In cazul in care nu este inca stabilita ora exacta, agentia de turism organizatoare si, dupa caz, agentia de turism intermediara informeaza calatorul cu privire la ora aproximativa de plecare si de intoarcere. Orele de plecare si de intoarcere sunt orientative si pot suferi modificari determinate de cauze externe vointei sau controlului agentiei de turism organizatoare precum obtinerea autorizatiilor de zbor, de aterizare/decolare, de trecere a frontierei, evenimente neprevazute pe parcursul calatoriei (imbolnaviri, accidente ale turistilor, proceduri de control la trecerea frontierei etc.).
– locatia, principalele caracteristici si, dupa caz, categoria turistica a unitatilor de cazare conform normelor din tara de destinatie
– serviciile de masa oferite
– vizitele, excursiile sau alte servicii incluse in pretul total convenit al pachetului
– daca nu este clar din context, faptul ca oricare dintre serviciile de calatorie vor fi furnizate calatorului ca parte a unui grup si, in acest caz, in masura posibilului, dimensiunea aproximativa a grupului
– daca posibilitatea calatorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orala efectiva, limba in care vor fi furnizate serviciile respective
– situatia in care calatoria sau vacanta este adaptata in general pentru persoanele cu mobilitate redusa si, la cererea calatorului, informatii precise privind gradul de adecvare a calatoriei sau vacantei, luand in considerare nevoile calatorului
– numarul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet sa poata fi executate si termenul prevazut la art. 13 alin. (5) lit. e) din OG nr. 2/2018 inainte de inceperea executarii pachetului pana la care este posibila incetarea contractului, daca nu se intruneste acest numar;
– detaliile serviciilor de asigurare care pot fi incluse in pachetul de calatorie. Toate aceste detalii se pot regasi in detaliile pachetului comercializat, in contract, in programul detaliat sau orice alta anexa aferenta produsului comercializat.
- b) Pretul total al pachetului de servicii de calatorie este de …………………………
- c) Conditii si modalitatile de plata.
Conditiile de plata difera in functie de tipul pachetului de servicii turistice, de tipul de oferta si vor fi specificate in fiecare rezervare, in rezumatul contractului sau in anexa aferenta produsului comercializat. Turistul are obligatia sa achite 30% din pretul total al pachetului de servicii in termen de 24 de ore de la incheierea prezentului contract, iar restul sumei trebuie achitata pana cel tarziu cu 15 de zile inainte de plecarea in calatoria turistica/inceperea programului turistic. Daca prezentul contract este incheiat cu mai putin de 15 zile, pretul total va fi achitat integral la data semnarii contractului. Acestea sunt conditiile standard insa vor fi inlocuite de cele comunicate mai sus, intotdeauna aplicandu-se conditiile cele mai restrictive (oferte speciale, early-booking, black-friday, targuri de turism etc.).
Nerespectarea de catre turist a termenelor de plata da dreptul Agentiei de turism organizatoare sa rezilieze contractul fara notificare in prealabil si sa solicite despagubiri pentru daunele suferite.
Daca in momentul rezervarii nu se achita avansul aferent, ci doar se blocheaza locurile in vederea achitarii acestuia in maxim 48 de ore (2 zile lucratoare), se percepe o taxa de 10 euro pentru fiecare persoana platitoare.
In cazul in care rezervarea devina ferma, prin achitarea avansului in maxim 48 de ore (2 zile lucratoare) de la efectuarea acesteia, taxa de rezervare se scade din costul total al pachetului.
In caz contrar, daca nu se achita contravaloarea avansului aferent in 48 de ore (2 zile lucratoare) lucratoare rezervarea va fi anulata automat fara posibilitatea returnarii taxei de rezervare.
- d) Informatii generale despre cerintele legate de pasaport si vize:
In functie de destinatie este necesara prezentarea unui pasaport valabil minimum 6 luni de la iesirea din tara. Intrucât sunt posibile în orice moment modificări ale condițiilor de călătorie sau de trecere a frontierelor, Turistul are obligația de a verifica informatiile actualizate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe al României (www.mae.ro) și de a îndeplini toate cerințele la data călătoriei. Atentie! Minorii cu varste mai mici de 14 ani au nevoie de pasaport valabil minim 6 luni de la iesirea din tara. Minorii cu varste cuprinse intre 14 si 18 ani se supun legislatiei adultilor.
- e) Informatii privind posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricand inainte de inceperea executarii pachetului, cu plata unei penalitati de incetare corespunzatoare sau, dupa caz, a penalitatilor de incetare standardizate solicitate de agentia de turism organizatoare.
- f) Informatii privind asigurarea facultativa sau obligatorie care sa acopere costurile incetarii contractului de catre calator sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz de accident, de boala sau de deces.
- g) Documente necesare minorilor: imputernicire notariala de accept pentru parasirea tarii din partea parintilor care nu il insotesc si cazier judiciar al celui care insoteste minorul fara parinti.
Prezenta anexa face parte integranta din contract.
Semnatura client Data
CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETULUI DE SERVICII DE CALATORIE
- NR. din data de
PĂRȚILE CONTRACTANTE
1 Societatea PROVOC JOACĂ SRL, cu sediul în București, str. Cernişoara nr. 46, bl. P 18, sc. 2, et. 4, ap. 28, sect. 6, J40/17532/2017 CUI 38360970, cont LEI RO42RZBR0000060019764551, deschis la Banca RAIFFEISEN BANK, Agenția organizatoare TABERE LA ȚARA cu activitate exclusiv online, titulara licentei de turism nr.2536 / 01.03.2022 , Brevet de turism nr 12595 / 15.08.2007 , E-mail: dragos@tabarelatara.ro polița de asigurare privind protecția in caz de insolventa a agenției de turism organizatoare, seria IF-i Nr. 3384/01.02.2022, emisă de GERMAN ROMANIAN ASSURANCE S.A, valabilă de la data de 02.02.2022 pana la 01.02.2023,reprezentată de Administrator GAGEA DRAGOȘ, CNP 1890725280856 identificat cu CI seria RK, numărul 576955, emis de SPCEP sector 6, in calitate de ORGANIZATOR si
SI
CALATOR / REPREZENTANTUL AL CALATORULUI NUME:……………………………………………………………………………………………
identificat cu CI seria ………, număr ………………………….., CNP………………………………,domiciliat în
…………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………….,telefon mama…………………………………………………………..telefon tata
………………………………………….., adresa mail ………………………………………………,
care îl reprezintă in mod legitim in calitate de ……………………………………………………….. pe
minorul/minorii………………………………………………………………………………………………………..,
născut la data de……………………………………………………………, participant/participanţi la tabără.
CNP copil…………………………………………………………. (este necesar pentru achiziționarea biletului de
tren.) Copilul trebuie să aibă la el carnetul de note pentru a face dovada biletului.
numit în continuare Calator, au convenit încheierea la prezentul contract.
CAPITOLUL 1. OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1 Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenția de Turism Organizatoare a pachetului de servicii de călătorie înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau alt înscris anexat prezentului contract (programul excursiei) şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
1.2 Agenția de Turism Organizatoare comercializeaza următorul pachet de servicii de călătorie, conform programului excursiei publicat in materialele de prezentare: cataloage, broșuri, pliante si alte oferte letrice sau pe site-ul agentiei www.taberelatara.ro considerat anexa la prezentul contract.
Pachet de servicii de călătorie: perioada: ………………..………………, număr persoane: ………. , număr zile ……….. număr nopți ……….nr. turiști: …………………….tip camera:……….. ………………………, Tip masa: …………………….
Serviciile vor fi furnizare CĂLĂTORULUI ça parte a unui grup. Numărul minim de persoane necesar pentru constituirea grupului si la care s-au calculate tarifele, este indicat in programul excursiei, anexat la prezentul contract. Termen limită de constituire a grupului este de 20 de zile înainte de începerea excursiei pachetului pentru călătoriile care durează mai mult de șase zile, 7 zile înainte de începerea executării pachetului pentru călătoriile care durează între două si șase zile, respective 48 de ore înainte de începerea executării pachetului in cazul călătoriilor care dureaza mai putin de doua zile.
CAPITOLUL 2. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
2.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
(a) în momentul semnării lui de către Călător sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice; In cazul pachetelor de servicii de călătorie achizitionate la distanta, se considera acceptare a condițiilor contractuale urmatorele: – Exprimarea acordului călătorului prin transmiterea către Agenția de Turism Organizatoare a unei mesaj electronic (e-mail, fax, etc) de pe adresa de e-mail declarația de călător ca adresa de corespondență si contact – Exprimarea acordului prin achitarea de către călător a contravalorii pachetului de servicii de călătorie in baza facturii emisă de către Agenția de Turism Organizatoare.
(b) in momentul in care Călătorul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenția de Turism Organizatoare. Este responsabilitatea agenţiei de turism organizatoare de a informa Calatorul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, sms, email, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de pachet de servicii de călătorie, Agenţia de turism organizatoare poate solicita un avans de 30% din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcţie de data la care călătorul solicită serviciile.
- c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, in cazul in care pachetele de servicii de călătorie fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul contractelor negociate în afara spațiilor comerciale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 8 din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 157/2015, se furnizează călătorului un exemplar sau confirmarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie pe suport hârtie sau, în cazul în care călătorul este de acord, pe un alt suport durabil.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de călătorie înscris în documentele de călătorie.
CAPITOLUL 3. PREȚUL CONTRACTULUI ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ
3.1. Prețul contractului este de …………. lei şi se compune din costul serviciilor de călătorie efective, comisionul Agenției de turism organizatoare.. Dacă preţul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispoziţie calatorului, site-ul Agenției (www.taberelatara.ro) alte mijloace de comunicare electronică şi/sau pe factură.
3.2. Modalităţi de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se percepe un avans de 30% din prețul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii de călătorie.
S-a achitat un avans de: ………….. lei iar plata finală se va face cu 15 zile înainte de plecare.
3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face cel târziu cu 15 de zile calendaristice înainte de data plecării.
3.2.3 Dacă încheierea contractului se face cu mai puțin de 15 zile înaintea plecării, se va efectua plata integrală a contravalorii pachetului de servicii de călătorie.
În situația in care Călătorul solicita serviciul de călătorie suplimentară la programele din oferta standard, care necesită confirmare din partea prestatorilor, plata acestora se va face conform termenelor de plată comunicate de Agenţia de Turism Organizatoare în scris sau alte mijloace de comunicare;
3.3. Plata serviciilor de călătorie aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în RON.
CAPITOLUL 4. DREPTURILE ŞI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
4.1. Agenţia se obligă să furnizeze Calatorului un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de servicii de călătorie care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii de călătorie care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism organizatoare sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervarii din partea altor prestatori, Agenția de turism organizatoare poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. Înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism organizatoare are dreptul să modifice în mod unilateral alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de călătorie decât cele legate de prestator, dacă aceste modificări sunt nesemnificative și să îl informeze pe CĂLĂTOR cu privire la modificare într-un mod clar, inteligibil şi bine evidentiat, pe un suport durabil, cu cel puțin 24 de ore înainte de data începerii călătoriei. În cazul în care Agenția de Turism Organizatoare este nevoită să modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului (majorarea prețului cu mai mult de 8%, neîndeplinirea cerințelor speciale ale turistului, principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie, modificarea locului de cazare, etc), acesta are obligația sa informeze Călătorul cu cel puțin 20 de zile înainte de data plecării.
4.3. In cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul de calatorie, are dreptul de a modifica orele de zbor.
4.4. In situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locatia acesteia pe punti (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care Calatorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat. In mod similar, in cazul in care transportul are loc cu autocarul, transportatorul poarte modifica, din motive ce ţin de siguranţa pasagerilor prezenți la bord, locul rezervat inițial de călător, cu un alt loc din aceeaşi categorie, caz în care Călătorul nu va fi despăgubit in niciun mod.
4.5. După încheierea contractului, Agenția de Turism Organizatoare poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea este o consecinţă directă a schimbărilor legate de cel puțin unul dintre următoarele aspecte:
(a) prețul transportului de pasageri çare rezultă din costul carburanţilor sau al altor surse de energie;
(b) nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse in contract, impuse de părţi terțe care nu sunt direct implicate in executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisionele de îmbarcare sau debarcare în porturi şi aeroporturi;
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Creșterea de preț va fi notificată călătorului, in clar si inteligibil, notificarea fiind insoţită de o justificare a creşterii respective şi de un calcul, pe suport durabil, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea executării pachetului.
4.6 Agenția este răspunzătoare pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse in contract.
4.7 In cazul în care, după începerea executarii pachetului, o parte semnificativă din serviciile de calatorie prevazute in contract nu poate fi executata astfel cum s-a convenit in contract, Agentia de Turism Organizatoare oferă, fără costuri suplimentare pentru Calator, servicii alternative corespunzatoare in vederea continuaril derularii pachetului, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate decat cele specificate in contract, inclusiv În cazul in care intoarcerea Cavalerului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit.
4.8. In măsura în care este imposibil să se asigure întoarcerea Călătorului astfel cum s-a convenit în contract din cauza unor circumstanțe inevitabile şi extraordinare, Agenția de Turism Organizatoare suportă costul cazării necesare, pe cât posibil de categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depăşeşte trei nopţi pe călător. Dacă în legislația specifică privind drepturile pasagerilor, sunt prevăzute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de transport relevante pentru întoarcerea călătorului, se aplică perioadele respective.
4.9 Limitarea costurilor prevăzută la art. 4.8. nu se aplică persoanelor cu mobilitate redusă, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. (a) din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriel pe calea aerului, şi însoţitorilor acestora.
4.10 Limitarea costurilor prevăzută la art. 4.8 nu se aplică femeilor însărcinate şi minorilor neînsoţiţi şi nici persoanelor care au nevoie de asistenţă medicală specială, cu condiţia ca agentia de turism organizatoare să fi fost informată cu privire la nevoile speciale ale acestora cu cel puţin 48 de ore inainte de începerea executării pachetului.
4.16 Agenția de Turism Organizatoare are obligația să furnizeze în scris Calatorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu Calatorul (e-mail, fax, sms etc.), cu 5 zile inainte de data plecării, următoarele informaţii: (a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de Călător în fiecare dintre mijloacele de transport incluse; (b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanței locale a Agenției de Turism Organizatoare ori, in lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să-i permită contactarea Agenției de Turism Organizatoare; (c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului; (d) obligatiile Calatorului prevăzute la pct. 5.11, 5.12 şi 5.14.
4.17 Agenţia de Turism Organizatoare parte in contract este obligată să acorde prompt asistenţă calatorului aflat în dificultate, in cazul situațiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de turism organizatoare, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
CAPITOLUL 5. DREPTURILE ŞI OBLIGAȚIILE CALATORULUI
5.1. In cazul în care călătorul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilitatii de participare, acesta poate să transfere contractul unei terte persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii de călătorie contractat, cu obligația de a anunţa în scris Agenţia de Turism Organizatoare cu cel puţin 7 zile înaintea datei de începere a executarii contractului. În acest caz, între călătorul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism organizatoare (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de călătorie contractate şi cesionate. Responsabilitatea incheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism organizatoare (debitorului cedat), Călătorul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili in mod solidar la plata preţului călătoriei (soldului), a tuturor comisioanelor, tarifelor şi a eventualelor costuri suplimentare generate de acest transfer.
5.2. In cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare in România, călătorul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora 12:00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a calatorului.
5.3. In cazul in care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția de Turism Organizatoare este constrânsă să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie prevăzute la art. 5 alin (1) lit. a) din OG nr. 2/2018 sau nu poate onora cerinţele speciale ale Călătorului pe care Agenţia le-a acceptat sau propune să mărească preţul pachetului cu mai mult de 8% în situaţiile prevăzute la art. 4.5 de mai sus, Călătorul are posibilitatea ca, în termenul rezonabil specificat de Agenţie, să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare. Se consideră a fi modificare semnificativă inclusiv schimbarea locului de cazare, caz în care se va oferi Călătorului cea mai apropiată variantă din locația respectivă de o calitate echivalentă sau superioară.
5.4 În cazul în care încetează contractul, călătorul poate accepta un alt pachet, atunci când acesta este oferit de Agenţia de Turism Organizatoare, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară.
5.5 În cazul în care modificările aduse contractului prevăzute la 5.3 sau pachetului prevăzut la 5.4 au drept consecinţă scăderea calității sau a costului pachetului, Călătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului.
5.6 Agenţia informează Călătorul, fără întârzieri nejustificate şi într-un mod clar, inteligibil şi bine evidenţiat, pe un suport durabil, cu privire la: a)modificările propuse prevăzute la art. 5.3 şi 5.4 de mai sus şi, după caz, şi în conformitate cu art. 5.5 de mai sus, Impactul acestora asupra preţului pachetului; b)un termen rezonabil în care călătorul trebuie să informeze Agenţia cu privire la decizia sa în temeiul art. 5.3 de mai sus; c)consecinţele lipsei reacţiei Călătorului în termenul prevăzut la lit. b), cu respectarea prevederile legale în vigoare; d)după caz, pachetul de substituţie oferit şi preţul acestuia.
5.7 In cazul în care Calatorul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile art. 5.3 de mai sus, se consideră că toate modificările au fost acceptate şi Călătorul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificarilor de acest tip.
5.8 În cazul în care contractul este încetat in temeiul art. 5.3 de mai sus şi Călătorul nu acceptă un alt pachet, Agenţia de Turism Organizatoare rambursează toate plățile efectuate de către sau pe seama călătorului, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la
data încetării contractului, cu respectarea prevederilor art. 15 alin. (2)-(6) din OG nr. 2/2018.
5.9 Călătorul are dreptul să denunțe unilateral Contractul, în orice moment, înainte de începerea executării pachetului, caz în care este obligat să despăgubească Agenţia de Turism Organizatoare pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor capitolului 6.
5.10 În cazul în care Călătorul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenția de Turism organizatoare va rezolva cerinţele Calatorului în limita posibilităţilor, eventualele diferente de pret urmând a fi suportate de către Calator. Dacă Calatorul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la capitolul 6 la momentul respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.11 Călătorul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţia de Turism Organizatoare.
5.12 Călătorul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care Calatorul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plății contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.13 Calatorul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism organizatoare sunt in strictă responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism organizatoare nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.14 Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către Călător a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele Calatorului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii el etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate
cerințele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia de Turism Organizatoare recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră (Www.politiadefrontiera.ro) si al Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro/travel-conditions). În cazul in care Calatorul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt in sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativă), Agentia de Turism Organizatoare este exonerată de orice răspundere in cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.15 Agenția de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.16 In cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti (calatori), condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.17 Călătorul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenția de turism organizatoare nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de Călător ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.18 Călătorul are obligația să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către Călător a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
5.19 În cazul în care Călătorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai întoarcă în România şi autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, Călătorul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.20 Călătorul are următoarele obligații: (a) sa se asigure ca documentele de călătorie, CARTEA DE IDENTITATE SAU PASAPORTUL, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranță si sunt valabile in conformitate cu condițiile de calatorie specifice tarii/tarilor de destinatie, conditii care pot fi consultate pe site-ul Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions (b) îndeplineste toate cerintele de viza, vama, sanatate ale autorităților din tara (tarile) în care calatoreste si sa nu încalce legile statului (statelor) pe al carui teritoriu calatoreste; (c) sa respecte programul (orarul) de calatorie, precum si orele de imbarcare, dupa caz.
CAPITOLUL 6. RENUNȚĂRI, INCETARI, PENALIZĂRI
6.1. Călătorul poate înceta contractul in orice moment, înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care Călătorul renunţă din vina sa la pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
(a) 10% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 60 de zile calendaristice înainte de începerea executării pachetului (data plecării);
(b) 50% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul de 60-31 zile înainte de începerea executării pachetului (data plecării);
(C) 100% din prețul pachetului de servicii dacă renunțarea se face cu mai puțin de 31 de zile înainte de începerea executării pachetului (data plecarii) sau nu se prezinta la program.
(d) 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul in care Calatorul a achiziționat pachetul de servicii de călătorie din cadrul programului special de tip Early Booking, indiferent de data la care Călătorul solicită renunţarea.
6.2. In cazul în care călătorul care a contractat un pachet de servicii de călătorie cu Agenţia de Turism Organizatoare şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul comunicat în scris in prezentul contract, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia de Turism Organizatoare are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul calatorului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenţia va face restituiri numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate şi ștampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4. In cazul in care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, calatorului i se vor reține toate taxele datorate de Agenţia de Turism Organizatoare prestatorilor direcți, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
5.5. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6,1 lit. (c) sau (d) se aplică şi in cazul in care călătorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Călătorul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii de călătorie la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
6.7 Călătorul are dreptul să înceteze contractul înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ efectuarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie. În acest caz, Călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară, dar nu mai devreme de 14 zile de la încetarea contractului.
6.8 Călătorul are dreptul să transfere prezentul contract unei persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile acestuia, cu notificarea Agenţiei de Turism Organizatoare cu cel puţin 7 zile înainte de începerea executării pachetului şi cu obligaţia de a suporta costurile efective cu acest transfer.
6.9 Agenţia de Turism Organizatoare poate înceta unilateral contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi poate oferi Calatorului rambursarea completă a tuturor plăţilor efectuate pentru pachet într-un termen de 14 zile de la încetarea contractului, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare, în unul dintre următoarele cazuri:
- a) numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit in contract sau in programul pachetului respectiv atașat la prezentul contract, iar agenţia îl înştiinţează pe CĂLĂTOR cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit in contract, dar nu mai târziu de:
(1) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
(2) 7 (şapte) zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
(3)48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
- b) agenţia nu poate executa contractul din cauza unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare şi înştiinţează Călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere şi înainte de începerea executării pachetului.
6.10 Agenţia de Turism Organizatoare nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou International, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia de Turism Organizatoare.
6.11 Agenția are dreptul să rezilieze unilateral prezentul Contract, cu notificarea prealabilă a Călătorului, fără intervenţia instanţelor de judecată, dacă executarea călătoriei este impiedicată de către Călător. Prin „împiedicarea de către Călător a executării călătoriei” se înţelege orice acţiune sau inacțiune din partea Călătorului care este în contradicție cu ordinea publică din România, bunele moravuri şi normele de convieţuire socială. In cazul unor astfel de acţiuni sau in acţiuni din partea Călătorului, Agenția de Turism Organizatoare are dreptul la daune interese, reprezentând câştigul nerealizat ca urmare a încetării prezentului Contract.
6.12 Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4, 6.5 şi 6.11 se vor reține de către Agenţia de Turism Organizatoare din avansul sau prețul total al pachetului de servicii de călătorie achitat de Calator, fără a fi necesară intervenția instanţelor de judecată.
CAPITOLUL 7. RECLAMAȚII, DESPĂGUBIRI
7.1. In cazul în care călătorul constată o neconformitate pe parcursul executarii serviciilor de călătorie, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fata locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii de călătorie contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei de Turism Organizatoare, cât şi prestatorului de servicii de călătorie (conducerii hotelului, restaurantului, transportatorilor locali, reprezentanţilor locali ai agenției de turism organizatoare). Datele de contact ale Agenţiei de Turism Organizatoare: TABERE LA ȚARA, Telefon: 0754331215, E-mail: dragos@taberelatara.ro
7.2. Atât Agenţia de Turism Organizatoare, cât şi furnizorii de servicii de călătorie vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării si remedierea neconformitatii, cu excepția unuia dintre următoarele cazuri:
- a) neconformitatea nu poate fi remediată; b) remedierea implică cheltuieli disproportionate, ținând cont de anvergura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate, fără a aduce atingere acestor excepţii. In cazul in care Agenția de Turism Organizatoare nu remediază neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit de Călător. Călătorul poate face el însuşi acest lucru și poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare. Călătorul nu trebuie să specifice un termen dacă Agenţia refuză să remedieze neconformitatea sau dacă este necesară o remediere imediată.
7.3 In cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, Calatorul va depune la sediul Agentiel de Turism Organizatoare o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agentia de Turism Organizatoare urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
7.4 Călătorul beneficiază de o reducere corespunzătoare a preţului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepţia cazului în care Agenția de Turism Organizatoare dovedeşte că neconformitatea este imputabilă Călătorului.
7.5 Călătorul are dreptul să primească despăgubiri adecvate din partea Agenţiei de Turism Organizatoare pentru orice daune pe care le suferă ca urmare a unei neconformităţi.
7.6 Agenţia de Turism Organizatoare va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract şi de limitele impuse de furnizorul serviciului de călătorie, cu excepţia cazului în care Agenția de Turism Organizatoare dovedeşte că neconformitatea apare într-una dintre următoarele situaţil: (i) este imputabilă CĂLĂTORului; (ii) este imputabilă unei părţi terțe care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi este imprevizibilă sau inevitabilă; (iii) este cauzată de circumstanțe inevitabile și extraordinare. Despăgubirea nu poate depăşi în nici un caz pretul pachetului de călătorie, cu excepţia vătămărilor corporale sau daunelor provocate intentionat sau din neglijență sau a limitelor despăgubirilor fixate prin convenţiile internaţionale aplicabile.
7.7 Pentru serviciile de călătorie asociate sau a oricărei oferte corespunzătoare, Agenția de Turism Organizatoare informează Calatorul că acesta nu va beneficia de nici unul dintre drepturile care se aplică exclusiv pachetelor de călătorie, fiecare furnizor de servicii fiind unicul răspunzător pentru executarea corespunzătoare a contractului referitor la serviciile sale. In cazul în care serviciul de călătorie asociat nu este efectuat ca urmare a insolvenţei serviciului de călătorie, Calatorul are dreptul la rambursarea tuturor plăţilor efectuate cu acesta.
7.8 Despăgubirile sau reducerile prețului acordate în temeiul prezentului Contract și despăgubirile sau reducerile de preț acordate în temeiul regulamentelor şi convenţiilor internaţionale aplicabile se deduc unele din altele pentru a evita supracompensarea.
7.9 In cazul în care Călătorul a provocat o situaţie de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijenţă care a necesitat acordarea de asistenţă adecvată Calatorului aflat în dificultate, Agenția de Turism Organizatoare are dreptul la recuperarea costurilor efective suportate de la Călător..
CAPITOLUL 8. ASIGURARI
8.1. Calatorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției TABERE LA TARA, pentru pachetele de servicii de călătorie in care TABERE LA TARA are calitatea de Agenție de Turism Organizatoare, Societatea de asigurare GERMAN ROMANIAN ASSURANCE S.A polița de asigurare privind protecția in caz de insolventa a agenției de turism organizatoare, seria IF-i Nr. 3384/01.02.2022,, valabilă de la data de 02.02.2022 pana la 01.02.2023
8.2. Condiţiile în care Călătorul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenţia de Turism Organizatoare nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. In această situaţie societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliței de asigurare încheiate între Agenţia de Turism Organizatoare şi societatea de asigurare.
8.2.2. In cazul in care Calatorul solicită Agenţiei de Turism Organizatoare contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Calatorul are obligatia de a notifica societatea de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, Calatorul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. in termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, Calatorul are obligația de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau în principal in: (a) contractul de comercializare a pachetului de servicii de calatorie; (b) confirmările de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5; (c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitante, ordine de plată etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator: (d) fotocopille de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite calatorului şi alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de calator în contractul de comercializare a pachetului de servicii de calatorie şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la calator.
8.2.9. In cazul în care, după plata despăgubiri, Agenţia de turism organizatoare plăteşte debitul către calator, acesta are obligatia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, calatorul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie, Agentia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Calatorul se poate informa în agentii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putand fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar Intermediar între calator şi asigurator.
CAPITOLUL 9. DOCUMENTE ANEXA LA CONTRACT
Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
(a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
(b) programul pachetului de servicii de calatorie
(c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc, ale Agenției de turism organizatoare puse la dispoziția calatorului, în format tipărit sau pe suport electronic www.taberelatara.ro
- d) anexa echipament necesar
CAPITOLUL 10. ECHIPAMENTUL
Copilul trebuie să deţină în bagaj echipamentul indicat în ANEXA ECHIPAMENT . Se recomandă ca bagajul participantului să nu conţină repere inutile, care nu vor fi utilizate în tabără. De asemeni, în cazul în care participantul nu va avea în bagaj echipamentul adecvat, există posibilitatea ca acesta să nu poată participa la anumite activităţi specifice.
CAPITOLUL 11. TELEFOANELE MOBILE ŞI MIJLOACELE DE COMUNICARE
Tabăra are un telefon de urgenţă la care ne puteți contacta: 0754.331 215.
De principiu, în tabără copiii nu vor avea nevoie de telefoane mobile. Dacă totuși ei le poseda, acestea sunt admise în tabăra cu condiția predării acestora la începutul sejurului directorului de tabără, reducând astfel considerabil riscul de pierdere sau deteriorare.
Telefoanele vor putea fi folosite de regulă doar în perioada destinata comunicării cu părinţii sau tutorii, respectiv seara, între orele 20:00 – 22:00. Tot în această perioadă, cu acordul părinţilor sau reprezentanţilor, copii vor putea telefoanele pentru a se juca.
CAPITOLUL 12. MEDICAMENTAŢIA
Tabără are o trusa de prim ajutor care acoperă situațiile generale ce pot apărea și pot fi gestionate de personalul taberei. Un dispensar medical se află la 400 m de locaţia de cazare, iar spitalul se află la 7 km. Aceste unităţi specializate vor fi folosite doar în cazuri speciale.
În situația în care un participant este sub tratament pe perioada taberei, medicamentele se predau directorului de tabără, iar tratamentul va fi administrat conform prescripției medicului.
De asemenea dacă din cauza anumitor sensibilități sau probleme medicale nepermanente, se impune ca participantul să aibă la el anumite medicamente, acestea de asemeni vor fi predate directorului de tabără, având o eticheta cu numele de familie și indicațiile de utilizare. Ele vor fi administrate după caz sau returnate la finalul taberei evitând astfel consumul necontrolat.
Organizatorul nu va răspund în cazul unor probleme de sănătate pentru care indicațiile de tratament din partea părinţilor sau reprezentanţilor nu sunt în concordanţă cu indicațiile medicului sau dacă organizatorii nu au fost informați de anumite probleme medicale.
Adeverinta medicala de la medicul de familie cu mențiunea “apt pentru efort fizic și fără boli cronice.
CAPITOLUL 13. FORȚĂ MAJORĂ
Nici una dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen și/sau executarea în mod necorespunzător – total sau parțial – a oricărei obligații care îi revin, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră, așa cum este ea definită prin lege.
Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte părți, în termen de 5 zile producerea evenimentului și să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui.
CAPITOLUL 14. DISPOZIȚII FINALE
14.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
14.2. Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor ordonanței Guvernului nr. 2/2018. Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 este accesibila la urmatorul site: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233
14.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale țărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
14.4. Călătorul declară că Agenţia de turism organizatoare l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 si ca i-a fost pus la dispoziție, anterior semnarii contractului, formularul cu informatiile precontractuale standard cu privire la pachetele de servicii de calatorie din oferta Agentiei de Turism Organizatoare. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanţă prin mijloace electronice, calatorul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, in conformitate cu oferta agenţiei de turism organizatoare.
14.5. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.
14.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
- A citit și a înțeles toate normele și condiţiile menționate în acest contract și în anexele la acesta.
- A avut posibilitatea de a pune întrebări despre organizarea pachetelor turistice și activităților specifice și a primit răspunsuri clare și suficiente.
- Împuternicește reprezentanții PROVOC JOACĂ SRL sa se prezinte cu minorul la orice unitate sanitară în cazuri urgente sau speciale.
- A informat PROVOC JOACĂ SRL în legătură cu orice afecțiune medicală cronică sau acută, alergii sau alte condiţii care pot afecta participarea minorului la activitățile organizate.
………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
(se va completa cu DA/ NU. In cazul in care raspunsul este afirmativ se vor mentiona)
BENEFICIAR ORGANIZATOR
…………………………………. PROVOC JOACĂ SRL
…………………………………. prin Administrator
GAGEA DRAGOȘ
Anexa la contractul cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice nr. …… din data de ………….
DECLARATIE PRIVIND CONSIMTAMANTUL ACORDAT PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL IN SCOP DE MARKETING
Turistul/ reprezentant legal al minorului ……………………………………………………………………………………………………identificat cu CI seria………,număr…………………………..,CNP………………………………………….…,domiciliat în
………………………………………………………………………………………………………………………
isi exprima consimtamantul pentru prelucrarea de catre Agentia organizatoare si de catre partenerii acesteia, Societatea PROVOC JOACĂ SRL, cu sediul în București, str. Cernişoara nr. 46, bl. P 18, sc. 2, et. 4, ap. 28, sect. 6, J40/17532/2017 CUI 38360970, Agenția organizatoare TABERE LA TARA cu activitate exclusiv online, titulara a licentei de turism nr.2536 / 01.03.2022, a datelor sale cu caracter personal furnizate prin intermediul sau in legatura cu executarea obiectului contractului, respectiv nume si prenume, adresa de e-mail, numar de telefon, adresa de corespondenta, atât în scopul executării contractului, cât și in scop de marketing.
Sursa din care provin datele cu caracter personal este contractul cadru incheiat cu Agentia, sau informatiile furnizate Agentiei in legatura cu executarea contractului. Astfel, in anumite situatii, datele cu caracter personal ale turistului vor fi utilizate cu scopul transmiterii unor mesaje de marketing, oferte, stiri, informari, viitoare campanii, invitatii la diverse evenimente, sau cu scopul realizarii unor sondaje de opinie. Turistul isi poate retrage oricand consimtamantul acordat, prin adresarea unei cereri catre Agentie, TABERE LA TARA . Executarea contractului cadru nu este conditionata in niciun fel de semnarea prezentei declaratii de consimtamant, valabilitatea contractului nefiind afectata in situatia in care turistul nu isi exprima consimtamantul, doar in cazul in care pentru efectuarea rezervarii serviciilor turistice și/sau prestării acestora nu sunt necesare date cu caracter personal.
□ Imi exprim consimtamantul
□ Nu imi exprim consimtamantul
Semnatura client Data
- Copiii trebuie să respecte indicațiile precise ale organizatorilor, instructorilor sportivi, ghizilor, persoanelor însărcinate cu supravegherea sau cu mentenanţa spaţiului de cazare, pe toată perioada taberei și în special în cadrul activităților zilnice. Condiţiile de conduită trebuie prezentate și explicate anterior taberei de către părinţi, tutore sau de către reprezentanţii legitimi.
- Copii trebuie să răspundă prezent la apelul supraveghetorilor care le-au fost repartizați și să nu se îndepărteze de aceştia fără a anunța în prealabil.
- Copiii trebuie să respecte programul taberei așa cum le va fi adus la cunoștință de către părinţi, reprezentanţii legitimi, organizatori sau ghizi.
- Este interzisă alergarea de către copii în incinta casei unde are loc tabăra, acesta putând fi cauza apariției de accidentări.
- Este interzis accesul copiilor în camera organizatorilor, ghizilor, animatorilor, etc, aceştia având acces doar în zonele de recreere și odihnă special indicate.
- Copiii trebuie să dea dovadă de respect față de colegii de cameră, colegii de tabără, personalul administrativ sau ghizii care le supervizează activitatea și să aibă un comportament civilizat în general faţă de orice altă persoană cu care intră în contact, fără să întreprindă acte de violenţă fizică sau verbală pe tot programul taberei.
- În cazul în care indicațiile primite de la organizator, ghid nu sunt clare sau nu au fost bine înțelese, copii au dreptul și trebuie să ceară organizatorului sau ghidului să repete și să folosească un limbaj mai simplu pentru înțelegere.
- Să participe la toate activitățile organizate, mai puţin la cele pentru care au contraindicaţie medicală.
- Sa nu bruscheze sau agreseze colegii sau personalul taberei. Agresiunea verbală sau fizică nu va fi tolerată, iar cazurile severe vor conduce la excluderea din tabără în conformitate cu normele de la capitolul COMPORTAMENTUL PARTICIPANȚILOR.
- Dispozitivele electronice (telefoane, tablete, ceasuri smart, etc) vor fi închise în timpul activităților și după ce s-a dat stingerea.
- Fumatul, consumul de alcool sau substanțe psihotrope legale sau ilegale sunt strict interzise, iar depistarea unor astfel de cazuri va conduce la excluderea din tabără în conformitate cu normele de la capitolul COMPORTAMENTUL PARTICIPANȚILOR.
- Participanţii care distrug bunuri de pe proprietatea unde sunt cazați vor fi obligaţi să acopere prejudiciul în raport de costul sau valoarea de inventar a bunurilor distruse. Cazurile severe sau repetate vor conduce la excluderea din tabără în conformitate cu normele de la capitolul COMPORTAMENTUL PARTICIPANȚILOR.
- Înscrierea se realizează prin trimiterea contractului semnat, completat integral și a regulamentului şi condiţiilor de participare, însoțite de dovada plății avansului.
- Contractul va fi semnate de părinţii, tutorii sau reprezentanţii legitimi ai minorilor. PROVOC JOACĂ SRL nu îşi asumă răspunderea declarării în fals de către părţi a calităţii de părinte, tutore sau reprezentant legitimi al minorilor.
- Participantul se considera înscris prin completarea formularului și achitarea avansului de 30%, pentru tabără.
Mai jos vă prezentăm echipamentul pe care fiecare copil ar trebui să îl aibă pentru a participa corespunzător în tabăra: (echipamentul îl veți regăsi și în contract la anexa echipament)
IMPORTANT! RUCSAC SI BIDON PENTRU APA
Haine:
- tricou
- bluza subţire şi groasă
- hanorac cu fermoar
- un trening
- haină de ploaie sau pelerină
- geaca
- pantaloni lungi, scurți
- Colanți/ ștrampi
- căciulă, șapcă,
- lenjerie intimă, pijama, şosete
Încălțăminte:
- bocanci sau ghete de munte
- cizme
- adidasi
- papici
Obiecte de îngrijire personală:
- Batiste de hârtie, uscate și umede
- periuţă de dinţi, pastă de dinţi
- săpun/gel de duş, şampon
- prosoape: unul de fată, unul de corp.
- Strugurel de buze și cremă cu protecție solară
Carnetul de note, pentru a face dovada biletului de tren și pentru a obține reducere la obiectivele turistice.
- Copiii sunt cazaţi în camere cu 3 – 4 locuri cu baie proprie.
- Cazarea copiilor în camere se face respectând criteriile de gen (camere de fete și camere de băieţi) și de vârstă apropiată.
- Dacă există copii fraţi, verișori sau prieteni (de același gen), aceștia pot opta pentru cazarea împreună, înainte de debutul taberei.
- În tabără copiii servesc trei mese (mic-dejun, prânz, cină) și 2 gustări pe zi,
- Prin înţelegere prealabilă se poate asigura meniu adaptat sau un meniu care să ţină cont de anumite particularităţi (intoleranţă la gluten, alergii etc.).
- În tabără se vor consuma doar alimentele din cadrul meniului stabilit.
- În situația în care un participant este sub tratament pe perioada taberei, medicamentele se predau directorului de tabără, iar tratamentul va fi administrat conform prescripției medicului.
- De asemenea dacă din cauza anumitor sensibilități sau probleme medicale nepermanente, se impune ca participantul să aibă la el anumite medicamente, acestea de asemeni vor fi predate directorului de tabără, având o eticheta cu numele de familie și indicațiile de utilizare. Ele vor fi administrate după caz sau returnate la finalul taberei evitând astfel consumul necontrolat.
- Orice afecțiune medicală cronică sau acută, alergii sau alte condiţii care pot afecta participarea minorului la activitățile organizate, vor fi aduse la cunostinta organiatorului taberei.
- Adeverinta medicala de la medicul de familie cu mențiunea “apt pentru efort fizic și fără boli cronice.
- Transportul dus-întors de va face cu trenul pe distanța Gara de Nord – Câmpulung Muscel.
- Din gara Câmpulung Muscel, copiii vor fi preluați de un microbuz autorizat.
- Pe durata transportului, copiii vor fi însoțiți de către organizatori/ghizi.
- Durata deplasării cu trenul: 3 ore și 30 minute
- Plecarea cu trenul este, conform Mersului
- Trenurilor în vigoare, la ora 7:34, iar ora de sosire în gara din Câmpulung Muscel este ora 11:00
- Întoarcerea este cu trenul de 15:35 din Câmpulung Muscel și ora de sosire în Gara de Nord este 18:55
- Transportul de la gara din Câmpulung Muscel până la Casa Gagea se va face cu microbuzul autorizat și are o durată de 10 minute.
- Având în vedere durata călătoriei cu trenul, copiii trebuie să aibă pachet cu mâncare și apă
- Dacă nu ești din București
Copiii care nu sunt din București, au două posibilități: fie vin în Gara de Nord, fie sunt aduși direct la Casa Gagea Str. Valea Marului Mare. Nr 314, Com. Leresti, Jud. Arges.
Prin accesarea website-ului www.taberelatara.ro, sunteti de acord sa respectati acesti termeni si conditii, toate legile si reglementarile aplicabile si sunteti de acord ca dvs. sunteti unic si pe deplin responsabil de respectarea regulilor. Daca nu sunteti de acord cu vreunul dintre acesti termeni, va este interzis sa utilizati sau sa accesati acest site. Materialele continute pe acest site sunt protejate de legea drepturilor de autor si de marcile comerciale aplicabile.
Prin accesarea website-ului www.taberelatara.ro, sunteti de acord sa respectati acesti termeni si conditii, toate legile si reglementarile aplicabile si sunteti de acord ca dvs. sunteti unic si pe deplin responsabil de respectarea regulilor. Daca nu sunteti de acord cu vreunul dintre acesti termeni, va este interzis sa utilizati sau sa accesati acest site. Materialele continute pe acest site sunt protejate de legea drepturilor de autor si de marcile comerciale aplicabile.
Obligatiile organizatorului
Pentru asigurarea securităţii copiilor, organizatorii au, cel puţin, următoarele obligaţii:
- să sesizeze autorităţile competente cu privire la toate aspectele care ţin de siguranţa şi protecţia participanţilor la activitate;
- să asigure câte un însoţitor pentru fiecare 10 copii participanţi;
- să ia măsuri de prevenire/reducere a riscurilor de vătămare a participanţilor;
- să adapteze activităţile la vârsta, stadiul de dezvoltare, nevoile şi ritmul copiilor participanţi
- să folosească un limbaj simplu și să repede sa demonstreze daca un copil nu a înțeles indicațiile.
- să explice pe înțelesul tuturor copiilor implicați în program Regulamentul de Ordine Interioară.
Obligatiile participantilor
- să respecte condiţiile de siguranţă pe parcursul deplasărilor în grup cu trenul/autocarul
- să nu recurgă la acte de violenţă pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără
- să nu pericliteze siguranţa şi securitatea participanţilor pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără
- să se comporte civilizat şi să nu distrugă bunuri;
- să manifeste un comportament responsabil faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi participanţi la tabără;
- să nu aducă şi să nu consume tutun, alcool, substanţe stupefiante şi psihotrope.